Met een symbolische druk op de rode knop is AFAS live in St Jansdal
Met een symbolische druk op de rode knop is AFAS live in St Jansdal Eigen foto St Jansdal

St Jansdal is live met AFAS

7 januari 2020 om 16:10 Nieuws Deel je nieuws

Na maanden van voorbereiding, inrichten en testen is het zover: ziekenhuis St Jansdal is live met het softwaresysteem AFAS! Geen meerdere losse systemen meer ter ondersteuning van de bedrijfsvoeringsprocessen, maar één centraal systeem. AFAS is een ondersteunend en modern systeem voor alle financiële, inkoop, logistieke en personele processen.

 

AFAS maakt het mogelijk dat medewerkers en leidinggevenden in één applicatie alle bestellingen, factuurgoedkeuringen en personeel-gerelateerde mutaties kunnen aanvragen en afhandelen.

 

Stap voorwaarts

“Werken met AFAS betekent kostenbesparing, vermindering van handmatige werkzaamheden en verbetering van de samenwerking tussen systemen en processen”, vertelt financieel directeur Arend Jan Poelarends. “Met de overgang naar AFAS zetten wij een enorme stap voorwaarts in de verdere professionalisering van de bedrijfsvoering. AFAS is een goed en bewezen systeem.”

 

Eén systeem

Het grootste voordeel is één portaal in plaats van meerdere applicaties. Het invoeren van personele gegevens, uitwisselen van documenten zoals arbeidscontracten, loonstroken en facturen, maar ook het inkopen van goederen en afhandeling van de facturen gaan nu allemaal via hetzelfde systeem. “Met EPIC voor onze zorgprocessen en AFAS voor de ondersteunende processen hebben wij twee mooie softwaresystemen in huis,” geeft Poelarends aan.

 

Zoveel mogelijk digitaal

“Met AFAS gaan wij zoveel mogelijk digitaal”, gaat Poelarends verder. “Ook de arbeidscontracten gaan vanaf nu digitaal. Zelfs de ondertekening! Daarmee gaan wij zo goed als papierloos werken. Er is ook een nieuwe website: www.werkenbijstjansdal.nl. Deze website is volledig geïntegreerd, wat betekent dat sollicitanten zelf gegevens kunnen beheren, wijzigen en raadplegen.”

 

Een projectteam met daarin medewerkers van de afdelingen HRM, Financiën & Control en Inkoop en Logistiek heeft keihard gewerkt om de losse systemen over te zetten naar één systeem. De komende maanden gaan zij het systeem verder optimaliseren.

Deel dit artikel via:
advertentie
advertentie