Afbeelding
Eigen foto
Fabrieksterrein

Vriendelijk, maar niet geholpen

2 februari 2023 om 14:00 Overig

Dat ik hier graag mijn mening geef, betekent niet dat ik graag continu per e-mail om mijn mening gevraagd wil worden. Onlangs kreeg ik opeens in korte tijd achter elkaar mailings van het automerk Jeep. Nu heb ik niets met Jeeps en ik heb mij er ook nooit voor ingeschreven of zo. De verplichte uitschrijf-knop werkte niet. Ik heb dus maar een e-mail gestuurd naar een e-mailadres dat in de mail stond om aan te geven dat ik mij nooit had aangemeld en dat ik geen communicatie van hen wilde ontvangen. Een paar dagen later kreeg ik een e-mailantwoord dat ze mij hadden proberen te bellen. Ik had volgens mij juist aangegeven dat ik geen behoefte had aan contact met Jeep. Mijn verzoek om uitschrijving zou in ieder geval doorgestuurd worden naar de betreffende afdeling. Het was niet zo’n standaard e-mailbevestiging van uitschrijving, dus ik kon het zeker wel waarderen dat ze dit bericht speciaal voor mij geschreven hadden. De waardering verdween helaas als sneeuw voor de zon toen ik daarna nog diverse e-mails kreeg van Jeep om mijn mening te geven over het contact met hun servicedesk.

Een paar maanden geleden had ik uitgebreid contact met iemand van de provincie Gelderland. Ik had aangegeven dat ik het vreemd vond dat de verkeerslichten bij de kruising Berencamperweg/Ambachtstraat in Nijkerk vaak voor mij op rood gingen, terwijl er verder geen enkel verkeer was. Na zo’n tien seconden nutteloos wachten werd het dan voor mij weer groen. Ik kreeg een uitgebreide en zeer vriendelijke reactie zowel telefonisch als per e-mail. Op basis van mijn concrete meldingen hadden ze een foutje gevonden in de software van de verkeersregelinstallatie. Er moest alleen even iemand apart langs om het daar ter plekke te installeren. Dat kon een paar weken duren. 

Intussen zijn we een paar maanden verder en het leek niet verbeterd. Ik had dus eens nagevraagd of er weer naar die wachttijden gekeken kon worden. Het kwam erop neer dat die installatie nog moest gebeuren en dat de verwachting was dat het voor juni 2023 afgerond zou zijn. Dat is negen maanden na de oorspronkelijke melding. Wederom een zeer nette en uitgebreide reactie, maar wel weer een boodschap waar ik voorlopig helemaal niets aan heb. Ik dacht nog, kan je niet een stagiaire met een USB-stickje eropaf sturen? Het zal wel niet zo simpel zijn. Hoe ga ik reageren als ze mij achteraf gaan vragen hoe ik de afhandeling van deze melding ervaren heb? Geen idee. Ik weet wel dat ik de aankomende vijf maanden regelmatig voor dat verkeerslicht de tijd heb om daarover na te denken.

Martijn Fabriek

Deel dit artikel via:
advertentie
advertentie
advertentie