Afbeelding
© Tim van Donkersgoed

Wasdroger in brand op bovenverdieping restaurant

Brand

PUTTEN Zaterdagavond rond 18.15 uur is er brand uitgebroken op de eerste verdieping van restaurant De Hertogh op het Kerkplein. 

Brandweer Putten was snel met twee voertuigen ter plaatse. De bovenverdieping van het monumentale pand stond vol rook. De oorzaak bleek kortsluiting in een wasdroger.

De brand was snel geblust. Een ambulance kwam met spoed ter plaatse. Meerdere personeelsleden hadden rook ingeademd en werden kort in de ambulance gecontroleerd.

Bij het uitbreken van de brand zaten er veel gasten op het terras van het restaurant te eten. Zij werden meteen ingelicht dat er een brandje was. Even later werden ze door het personeel verzocht om het terras te verlaten toen zij de brand niet onder controle kregen. Sommige personen namen hun drankje mee en wachtten iets verderop op het plein. 

Nadat de brand geblust was konden de restaurantgasten alsnog afrekenen en gingen naar huis. Het pand liep op de eerste verdieping veel rook- en waterschade op. Het restaurant was zaterdagavond alleen nog open voor borrel en bittergarnituur. 

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
advertentie
advertentie
Afbeelding
Brand in woning Schoolstraat 10 aug, 07:42
Afbeelding
Binnen bij het Noord-Veluws Museum: Nunspeet als kunstenaarsdorp Uitjes in de regio 9 aug, 15:11
Afbeelding
Deskundigen: let op elkaar om kans op verdrinking te verkleinen 9 aug, 10:00
Afbeelding
Grote meningsverschillen tussen voor- en tegenstanders wolf 8 aug, 15:37
Afbeelding
Vergrijzing door bevolkingsgroei, maar regionale verschillen blijven 8 aug, 11:02
Afbeelding
Wasdroger in brand op bovenverdieping restaurant 6 aug, 19:32
Afbeelding
Binnen bij Bezoekerscentrum Nunspeet: Ontdek de Veluwse natuur Uitjes in de regio 6 aug, 15:05