Afbeelding
Donkersgoed Multimedia

Gemeente hoeft voor incidenten buiten kantoortijd niet telefonisch bereikbaar te zijn

9 april 2020 om 07:15 Politiek

PUTTEN De gemeente Putten hoeft niet telefonisch bereikbaar te zijn voor het melden van incidenten buiten kantoortijd. Dat zegt het college van burgemeester en wethouders in antwoord op vragen van Robin Hoogendijk (Gemeentebelangen).

Aanleiding voor Hoogendijk zijn de signalen dat niet altijd de politie of de brandweer langskomt indien er een incident heeft plaatsgevonden. Hoogendijk vindt dat voor incidenten op de openbare weg de gemeente altijd bereikbaar moet zijn.

Volgens het college bieden de huidige mogelijkheden voldoende waarborgen dat er adequaat kan worden gehandeld. Bij gevaarlijke en levensbedreigende incidenten dient altijd te worden gebeld naar 112. De meldkamer alarmeert de hulpdiensten en – buiten kantooruren – ook de piketambtenaar van de gemeente.

Deze informatie ontbreekt nog op de website van de gemeente, maar moet daaraan op korte termijn toegevoegd. Overige meldingen in de openbare ruimte kunnen op de reguliere wijze worden gemeld bij de gemeente via de website verbeterdebuurt.nl Tijdens kantooruren kunnen meldingen altijd telefonisch worden gedaan bij de servicebalie. Streven is de meldingen zo spoedig mogelijk af te handelen binnen de reguliere werktijden van de medewerkers van de gemeente.

Door Wijnand Kooijmans

Deel dit artikel via:
advertentie
advertentie