Afbeelding
Melis Geurts

Plus Wilmink hoofdsponsor SDC Putten

17 februari 2021 om 15:00 Voetbal

PUTTEN Met ingang van het seizoen 2021-2022 treedt Plus Wilmink toe tot de hoofdsponsorgroep van SDC Putten. De Plus supermarkt, op 4 januari overgenomen door Jeroen en Annemarie Wilmink, volgt Heinen Delfts Blauw op als één van de drie hoofdsponsoren van de voetbalclub.

Jeroen Wilmink tekende op 13 februari het nieuwe contract dat Plus Wilmink voor drie jaar aan SDC Putten verbindt. Hij zet daarmee de relatie voort die door de vorige eigenaren Dennis en Marco Dee was opgebouwd. ,,Zij hadden al goede contacten met de club en de Plus was al sponsor van veel zaken bij SDC. De Plus was alleen nog geen hoofdsponsor. De club wordt binnen de Puttense gemeenschap een warm hart toegedragen en veel van onze medewerkers voetballen ook bij de club. Wij willen die betrokkenheid graag voortzetten’’, legt Jeroen Wilmink zijn overweging uit.

Het hoofdsponsorschap is een investering als ondersteuning voor de club, maar Jeroen hoopt ook dat beide partijen elkaar versterken. ,,Ik denk dat we lokale acties met elkaar kunnen combineren. Dat kan leuk zijn voor de club, maar ook voor de Plus.’’

MOOIE MATCH Bestuurslid commerciële zaken Guido Molnar is namens het bestuur ‘heel dankbaar’ dat zeker in deze tijd een Puttens bedrijf zich verbindt als hoofdsponsor. ,,Net als onze andere hoofdsponsors Slagerij Tomassen en Bakkerij van Looijengoed, is Plus een lokaal bedrijf in de levensmiddelenbranche, wat ons zekerheid en continuïteit geeft. Veel SDC’ers winkelen al bij de Plus en er werken ook een aantal van onze leden. De warme verhouding met de Plus was er al meerdere jaren door sponsoring van toernooien, uitbrengen van voetbalplaatjes en het wekelijks verzorgen van fruit voor de A-selectie. Ook heeft de Plus een grote financiële bijdrage geleverd aan het LED-bord bij de rotonde. Lokale betrokkenheid wordt nu uitgedrukt in een officieel hoofdsponsorschap.

Wij zijn de grootste vereniging in Putten en de Plus de grootste supermarkt. Dat is een mooie match en ik weet zeker dat dit voor beide mooie dingen gaat opleveren. De Plus komt met het logo op het tenue en op alle pakken en tassen van het eerste elftal en krijgt reclameborden op zowel het veld als in de kantine’’, noemt het bestuurslid een aantal van de uitingen.

BLAUW HART Heinen Delfts Blauw stopt na vier jaar als hoofdsponsor. Een logische stap gezien de economische situatie van het bedrijf, dat sterk gericht is op de toeristische markt. ,,In coronatijd hebben we ons geld ontzettend hard nodig om het bedrijf en de werkgelegenheid overeind te houden. Dat laat tot onze spijt niet toe om sponsorbudget beschikbaar te stellen. Dat zou ondanks de betrokkenheid bij de club een verkeerd signaal zijn. We hebben een blauw hart, dat past goed bij SDC. Ben je als bedrijf succesvol, dan is het mooi iets maatschappelijks te betekenen. Dat hebben we vier jaar kunnen doen en als alles weer voorbij is, sluit ik niet uit dat we weer aansluiten als sponsor. We zijn de Plus en ook de inwoners van Putten dankbaar dat ze met acties onze producten hebben gespaard en indirect daarmee ons ook geholpen hebben.”

Deel dit artikel via:
advertentie
advertentie