Afbeelding
Foto: Shutterstock

Deze SEO tips helpen jou bovenaan in Google in 2022!

23 maart 2022 om 07:16 Partnercontent

Bovenaan in de zoekresultaten binnen Google betekent vrijwel zeker een groter aantal bezoekers op je website. Des te meer bezoekers, des te groter is de kans op een toename van de omzet van je organisatie. Let wel, dat geldt logischerwijs alleen wanneer je gevonden wordt op relevante zoekwoorden. In de weg naar de hoogste posities in de zoekresultaten zijn er een aantal stappen die gezet moet worden. Kies jij voor het volledig zelf uitvoeren van je search engine optimization (SEO), of schakel je hier een internet marketing bureau voor in? Dat laatste wordt door steeds meer partijen gedaan. Niet voor niets; het kan een forse kostenbesparing opleveren.

Voeg relevante content toe aan je website

Wanneer je een SEO specialist inhuurt of aanneemt, zal deze vrijwel zeker beginnen met een inventarisatie van de huidige content. In hoeverre sluit de bestaande content aan op de zoekwoorden die voor jouw website interessant zijn? Waar liggen kansen om de content uit te breiden met nieuwe berichten en pagina’s, om zo een groter aantal zoekwoorden terug te kunnen laten komen op de website. Het helpt beter gevonden te worden in de zoekresultaten. Niet alleen sta je hoger in Google, ook ben je op een grotere diversiteit aan zoekwoorden vindbaar. Interessante zoekwoorden vind je door een zoekwoordenonderzoek uit te voeren.

Kijk naar de technische SEO-factoren op je website 

Posities bovenaan in Google bemachtigen betekent niet alleen, dat je relevante content toe zou moeten voegen aan je website. Ook verschillende technische SEO-factoren hebben hier invloed op. Denk bijvoorbeeld aan de laadsnelheid van pagina’s op je website. Des te sneller deze laden, des te hoger sta je vaak ook in de zoekresultaten. Een manier om de snelheid van je website te verbeteren is het gebruik van een content delivery network (CDN). Ook het verkleinen van afbeeldingen die je aan artikelen toevoegt kan helpen de snelheid van pagina’s te verbeteren. Een derde optie is het terugdringen van het aantal plug-ins en extensies wat je op de website gebruikt. Zeker bij een CMS als Wordpress of Joomla is het verleidelijk om een groot aantal extra’s aan de website toe te voegen met deze plug-ins.

Bouw aan een linkprofiel voor belangrijke pagina’s

Een derde stap in je weg naar de top van Google’s zoekresultaten is het investeren in een relevant linkprofiel voor je website en individuele pagina’s. Een linkprofiel bestaat uit websites die naar de jouwe verwijzen. Let hierbij goed op de waarde van deze websites. Ze moeten een aanvulling zijn en mogen de rest van het linkprofiel niet schaden. Dat laatste is het geval, wanneer de verwijzende websites van een zeer lage kwaliteit zijn. Het is een van de redenen die maakt dat veel organisaties dit onderdeel van SEO uitbesteden aan een extern internetbureau. 

Deel dit artikel via:
advertentie
advertentie